Mikołaj Król – Psychoterapia, Poznań

Psychoterapia i usługi psychologiczne w Poznaniu. Doświadczony i rzetelny psychoterapeuta i psycholog.

Ćwiczenia relaksacyjne – trening autogenny Schultza

Ćwiczenia relaksacyjne pozwalają zyskać ważną w życiu umiejętność odprężania się i rozluźniania. Trening autogenny Schultza to najbardziej popularna metoda relaksacyjna w Europie. Polecam osobom nerwowym, zabieganym, napiętym, niespokojnym. Zapraszam serdecznie – naprawdę, odprężenia można się nauczyć!

ćwiczenia relaksacyjne Poznań

 

Odprężenia można się nauczyć!!!

Wiele osób żyje w ciągłym stresie i napięciu, skarżą się na trudności w odprężeniu się i rozluźnieniu. Z czasem stan ten może się pogłębić i utrwalić dając objawy takie jak: uczucie przemęczenia, rozdrażnienia, problemy ze snem, niepokój, spadek odporności. Celem ćwiczeń relaksacyjnych jest uzyskanie przez uczestników stanu relaksu – głębokiego odprężenia fizycznego i psychicznego. Regularna relaksacja pozwala w znacznym stopniu zniwelować negatywne skutki stresu oraz zregenerować utracone siły.

„Autogen” to nazwa utworzona przez uczestników treningu autogennego Schultza, chyba najbardziej rozpowszechnionej techniki relaksacyjnej w Europie. Przez długi czas prowadziłem tego rodzaju zajęcia w różnych placówkach. Dysponuję wieloletnim doświadczeniem w zakresie prowadzenia „autogenu”, jak też obserwacjami dotyczącymi jego dobroczynnych skutków. Postanowiłem zorganizować tego rodzaju zajęcia w ramach oferty prywatnej – a co za tym idzie, zwiększyć dostępność tej metody wśród osób chcących po prostu nauczyć się relaksacji.

Trening autogenny Schultza to metoda pozwalająca nauczyć się samodzielnego odprężania (relaksacji) pod względem zarówno fizycznym, jak i psychicznym. Schultz opracował swoją metodę na podstawie badań empirycznych dotyczących tego, w jaki sposób ludzie odczuwają stan relaksu w ciele. Wykorzystał fakt jedności psychofizycznej człowieka oraz naszą zdolność do autosugestii. Udowodnił, że kiedy o czymś myślimy, nasz organizm mimowolnie na te myśli reaguje, dzięki czemu możemy wywołać u siebie reakcje niemożliwe do uzyskania w sposób dowolny (np. wyrównanie akcji serca, czy rozluźnienie mięśni gładkich). Opracował więc prosty zestaw zdań przy pomocy których, każdy może nauczyć się głęboko i efektywnie rozluźniać i odprężać.

W wielu placówkach leczniczych prowadzone są ćwiczenia relaksacyjne metodą Schultza, dostępne są też materiały audio zawierające tekst treningu autogennego. Różnica pomiędzy tego rodzaju produktami a moją ofertą dotyczy celu zajęć. Celem moich zajęć nie jest uzyskanie przez uczestników stanu relaksu (choć taki efekt też z pewnością nastąpi), ale nabycie przez nich umiejętności głębokiego odprężenia się w dowolnym momencie poza zajęciami. Większość prowadzących chce, aby ich klienci czy pacjenci uzyskali stan rozluźnienia. Ja oferuję naukę umiejętności wykonywania tego ćwiczenia we własnym zakresie, tak aby uczestnicy moich zajęć mogli zrelaksować się w nieomal każdych warunkach i o każdej porze całkowicie samodzielnie. Czy to możliwe? Ależ oczywiście! Większość moich pacjentów uczyła się tej metody w ciągu trzech tygodni!

 

Na czym polegają zajęcia?

Spotykamy się raz w tygodniu, rozkładamy materace (dostępne na miejscu) i ćwiczymy, stopniowo ucząc się poszczególnych etapów rozluźnienia. „Ćwiczenie” nie wymaga od uczestników żadnej zewnętrznej aktywności… Po treningu omawiamy dotychczasowe postępy, wyjaśniamy ewentualne wątpliwości i… zabieramy do domu nagrane ćwiczenie. Zajęcia trwają około 60 minut, samodzielne ćwiczenie w domu około 15 minut. Każdy uczestnik wykonuje zadanie samodzielnie i codziennie, o wybranej przez siebie porze. Na następnym spotkaniu dokładamy następny element i dalej ćwiczymy. I tak przez osiem zajęć. Przy częstotliwości spotkań 1 raz w tygodniu, nauka samej metody trwa dwa miesiące.

Po zakończeniu nauki uczestnicy mogą dołączyć na dowolny czas do grupy pracującej nad utrwaleniem umiejętności. Spotkania odbywają się również raz w tygodniu. Dobrze jest pochodzić na tą grupę co najmniej przez miesiąc, aby nabrać więcej wprawy i nawyku wchodzenia w stan relaksu.

Licząc uczestnictwo w obu grupach, po 2 – 3 miesiącach ćwiczeń GWARANTUJĘ, że systematyczni i aktywni uczestnicy będą umieli wykonać samodzielnie trening i uzyskać w czasie ćwiczenia stan odprężenia.

 

Dla kogo przeznaczony jest trening relaksacyjny?

Zajęcia treningu autogennego przeznaczone są dla osób doświadczających napięcia w ciele czy częstego niepokoju, mających objawy chronicznego stresu, cierpiących na zaburzenia psychosomatyczne i nerwicowe, a także zaburzenia lękowe i fobie. Ćwiczenia pomagają też osobom mającym problem z zasypianiem, duszności pochodzenia psychogennego, bóle głowy o podobnym podłożu (w tym znaczna część migren).

Przeciwwskazania: ćwiczeń relaksacyjnych metodą Schultza nie poleca się osobom cierpiącym na zaburzenia psychotyczne (np. schizofrenię), trening autogenny może być też mało efektywny u osób z organicznymi uszkodzeniami mózgu czy upośledzeniami – ze względu na niezbędną do nauki sprawność pamięci.

 

Serdecznie zapraszam do kontaktu i zapisu do grupy :-)

Koszt jednych zajęć to 30 złotych.

Informacje pod nr telefonu: 510 128 836, lub adresem mailowym: poczta@mikolajkrol.pl

Jeżeli zainteresowała Cię treść na stronie, będzie mi miło jeśli podzielisz się nią z innymi: